Wednesday 31 August 2011

Andai aku adalah tulang rusukmu yang hilang


Photobucket


Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang,
Aku berharap

Jika nanti Allah pertemukan kita
kau akan selalu membimbingku
agar aku menjadi wanita yang solehah
yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga
kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan di akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku
jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita
agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita
di dunia dan di akhirat
iaitu anak yang soleh dan solehah
yang dapat menjunjung tinggi agama Allah

Photobucket

Andai engkau ditakdirkan untukku
ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku
kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumahtangga kita
kau boleh mencintaiku apa adanya
dan boleh mengurus kekuranganku dengan penuh bijaksana

Dan andai aku salah
tegurlah aku dengan kata-katamu
yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan

Andai aku lupa
ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang
agar nanti kau tetap menjadi suri teladan buat ku dan anak kita



kerana...

Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku
Yang selalu dapat membawa aku ke jalan yang diredhaiNya.
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu

*khas buat bakal imam ku

www.tips-fb.com

26 comments:

Azura @ cik buaya said...

nice entri :)

Ieka AbWahid said...

:')those beautiful words are meaningful..
nk bagi 'bakal imam' (insyaAllah) ieka baca lah. hee

AzarNadhirah said...

thanks a lot dear for reading :) selamat hari raya <3

AzarNadhirah said...

ieka luvika : go and suruh die baca. insyaallah die pun rasa terharu dear :)

Miss Myself said...

Amin,Ya Allah :)

finn asri said...

arxar..i love this entry...thank you!

mira said...

lovely :)

AzarNadhirah said...

miss myself: amin ya robbal alamin. same2 lah kita berdoa ye :)

AzarNadhirah said...

thanks a lot nor fatihin for spending your time read my entry :) selamat hari raya ^^p

AzarNadhirah said...

mia azlin: thanks sweety. salam aidil fitri :)

BeYLa! said...

Kakak Arxar~ nak sharee kat blog kitee gak lehh?

AzarNadhirah said...

beyla : boleh ajee sayang :)

AzarNadhirah said...

beyla : boleh ajee sayang :)

Farah Yusof said...

nk mintak izin copy boleh x?nice sgt..

AzarNadhirah said...

sure thing waheeda yusof :) sebarkan lah kat semua ye :)

Farah Yusof said...

tengs arxarnadhirah..=]

AzarNadhirah said...

alaa takde pape pun yang. my pleasure :)

Sr. Maryam Fatanah said...

hye arxar !!! nice one..u wat sndiri ke??? kreatif

syazwan akid said...

nice.. :)
happy raya btw...

AzarNadhirah said...

sr. maryam fatanah: owh bukan aza buat pun actually. neway thanks tau for reading :)

AzarNadhirah said...

thanks syazwan akid. selamat hari raya juga ya.

Nuruashia said...

awww..nice..agree..!!!
nuru nk berdoa agar Allah ketemuikan pemilik tulang rusuk ini heheeh :)
epy eid dear <3

AzarNadhirah said...

amin ya robbal alamin :) jom kite same2 berdoa agar dipertemukan dengan jodoh yang baik :)

NadyaBubble said...

huhu, tersentuh :')

zua said...

salam sis, very nice words...nak copy boleh nak igtkan si imam tu aka refresh memory dia!..nice blog neway!

una said...

salam. love this entry sooooo much, mohon copy utk my belog ok ? :)